Gegužės 5–11 d. Lietuvos švietimo bendruomenės atstovai dalyvavo stažuotėje Danijoje, kurios tikslas – gilintis į tvarumo idėjų integraciją į švietimą bei pasisemti įkvėpimo iš danų praktikos. Plungės lopšelį-darželį atstovavo direktorė Violeta Einikienė. Septynių dienų programa „Tvarumo inovacijos švietime: patirtys, praktikos ir galimybės Danijoje“ atskleidė, kaip tvarumas gali tapti neatsiejama mokyklos kultūros, mokymo turinio ir kasdienio gyvenimo dalimi.
Stažuotės metu dalyviai lankėsi:
Copenhagen International School – tarptautinėje mokykloje, kurioje apžiūrėjo edukacines erdves ir susipažino su įvairiomis darbo su mokiniais formomis bei tvarumo principais grįstais ugdymo metodais.
Den Grønne Friskole – privačioje mokykloje, kur tvarumas integruotas į visas ugdymo sritis. Mokyklos atstovai pristatė, kaip mokiniai ugdo atsakomybę per praktinę veiklą – daržininkystę, perdirbimą ir ekologinius projektus.
Københavns Skolehaver – Kopenhagos mokyklų bendruomeninių sodų asociacijoje, kur susipažino su edukacinėmis iniciatyvomis, padedančiomis moksleiviams geriau pažinti gamtą. Čia mokiniai mokosi apie gamtą, ekologiją ir tvarų maisto vartojimą per praktinę veiklą.
Skolerne i Boserup – švietimo įstaigoje, kurioje teikiamas individualizuotas ugdymas vaikams ir jaunimui, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokykloje išvystytos alternatyvios edukacijos formos – gyvūnų terapija ir edukaciniai sodai.
DNS The Necessary Teacher Training College – DNS pedagogų rengimo kolegijoje, kur rengiami ateities specialistai neformaliame švietime. Kolegijos vizija – švietimas turi būti veiksmas, o mokytojas – pokyčių kūrėjas pasaulyje.
DNS pedagogų rengimo kolegijos studentų bendruomenės organizuotas renginys-konferencija „Taikos ir teisingumo konferencijoje 2025: Klimato veiksmas“ įtraukė dalyvius į paskaitas, diskusijas ir kūrybines dirbtuves tvarumo tema.
Danijos švietimo pavyzdžiai parodė, kad tvarumas nėra tik pamokų turinys – tai visa mokyklos gyvenimo filosofija. Mokyklos gali tapti žaliomis laboratorijomis, kur mokiniai per kasdienę praktiką mokosi atsakomybės, bendradarbiavimo ir meilės gamtai.